بهترین دندانپزشک اطفال
نوشته شده توسط : سیمادنت

بهداشت دندان یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن دقت کرد به دلیل اینکه هر مشکل در دندان ها می تواند باعث بیماری های جدی شود. کودکان به علت ترس و اضطراب از مراجعه به دندانپزشکی خودداری کنند. به همین دلیل است که خانواده ها سعی می کنند بهترین دندانپزشک اطفال را پیدا کنند.

برای مطالعه بیشتر و پیدا کردن بهترین دندانپزشک اطفال می توانید به سیمادنت کلینیک مراجعه کنید.

بهترین دندانپزشک اطفال

بهترین دندانپزشک اطفال

بهترین دندانپزشک اطفال به اضافه مهارت های ارتباطی با کودکان باید بداند که چگونه در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین درد و فشار مشکل کودک را حل کند.

دندانپزشک مناسب کودک علاوه بر آموزش و تخصص در زمینه اطفال باید با روحیه و روانشناسی کودکان نیز آشنا باشد. صبور و مهربان باشد و خاطره ای خوش از درمان دندانپزشکی برای کودک بسازد.

برای انتخاب دندانپزشک اطفال از تکنیک های روز دنیا، تجهیزات مدرن و کاملا به روز استفاده کنید تا درمان قطعی و خوبی را برای کودکانتان ارائه دهید.

ویژگی های بهترین دندانپزشک اطفال

عوامل زیادی می توانند در انتخاب دندانپزشک اطفال تأثیر گذار باشند، اما برای یافتن یک دندانپزشک اطفال خوب باید چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

محیطی مناسب برای کودکان

اولین عامل مهم محیط مطب دندانپزشکی است. تجهیزات دندانپزشکی کودکان با بزرگسالان کاملا متفاوت است، بنابراین محیط دندانپزشکی باید برای کودک مناسب و دارای رنگ بندی بسیار جذاب باشد. امکانات سرگرمی برای کودکان نیز مورد نیاز خواهد بود.

واکنش دندانپزشک در مقابل بدرفتاری کودکان

ترس از دندانپزشکی رایج ترین مشکلی است که باعث می شود کودکان از مراجعه به دندانپزشکی خودداری کنند. راه های خوبی برای آرام کردن کودک وجود دارد و دندانپزشکان مهارت های لازم را در این زمینه به دست آورده اند که در صورت نیاز می توانند از آنها برای آرام کردن کودک استفاده کنند.

بیمار محور بودن دندانپزشک اطفال

یکی از مهمترین مسائل اولویت کودک و نحوه برخورد با کودک است. داشتن صبر و آرامش می تواند کودک را جذب کند و ترس و اضطراب را از او دور کند. در نهایت کودک به دندانپزشک اعتماد کرده و با او کار خواهد کرد.

تجربه و تخصص دندانپزشک اطفال

تجربه و تخصص دندانپزشک یکی دیگر از ویژگی های مهمی است که باید به آن توجه کرد. برای آشنایی با دندانپزشک اطفال می توانید به پرونده پزشکی او مراجعه کنید.

بهداشت و استریل بودن تجهیزات دندانپزشکی

مردم به مراکز دندانپزشکی استریل و بهداشتی بسیار توجه می کنند. همچنین در بیشتر مواقع در اولین مراجعه بسیار توجه نشان می دهند زیرا عدم رعایت بهداشت می تواند سلامت کودکان را به خطر بیندازد.

محیط مناسب برای بهترین دندانپزشک اطفال

محیط دندانپزشکی کودکان بسیار مهم است. عناصر مورد استفاده در طراحی محیط مطب دندانپزشکی کودکان باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • اتاق انتظار کودکان و والدین آنها باید از رنگ های مختلف استفاده شود تا فضایی مفرح برای کودکان ایجاد کند.
  • توالت های تمیز و مرتب برای کودکان بسیار مهم است. کودکان ما اغلب زمانی که استرس دارند به توالت نیاز دارند. به همین دلیل بهتر است یک سرویس بهداشتی در دسترس باشد تا بتوانند از آن استفاده کنند.
  • رفتار محبت آمیز و صمیمانه مسئول پذیرش یا منشی مطب با کودک و خانواده اش، بسیار مهم است. منشی هر مطب اولین فردی است که کودک با آن مواجه می شود. بنابراین باید در برقراری ارتباط با کودک موفق باشد تا کودک از ورود به اتاق پزشک نترسد.

نقش دندانپزشک در روند درمان و خلق و خوی کودکان

همانطور که می دانید کودکان در سنین پایین بسیار حساس هستند و برقراری ارتباط با این گروه سنی نیاز به مهارت بالایی دارد. دندانپزشک اطفال با دانش و مهارت بالایی که دارد با کودک ارتباط خوبی برقرار می کند تا بتواند همکاری کودک را برای انجام اقدامات لازم، ایجاد اطمینان و آرامش را در او افزایش دهد.

معمولا ترس از دندانپزشکی ریشه در دوران کودکی افراد دارد. اگر این ترس در سنین پایین کنترل نشود، بزرگسال ممکن است از رفتن به دندانپزشک خودداری کند و در نتیجه آسیب های جدی به دهان و دندان وارد شود.

نحوه مسواک زدن توسط کودکان

کاملا واضح است که بچه ها تا سن 7 سالگی مهارت کامل مسواک زدن را ندارند، بنابراین به آنها اجازه می دهیم خودشان بدون خمیر دندان مسواک بزنند و بعد از آن والدین سلامت دهان و دندان کودک را بررسی کنند، تا از سلامت دندان های شیری مطلع باشند.

زمانی که والدین باید برای مسواک زدن کودک بگذرانند حدود 2 دقیقه است که با استفاده از ساعت شنی مخصوص می توان این زمان را تعیین کرد.

کلام آخر

اهمیت به مراقبت از دندان های کودکان، بسیار مهم است. این نکته تاثیر مستقیم در سلامت دندان های دائمی کودک در بزرگسالی دارد. لطفا اهمیت چکاپ های دوره ای کودکان را فراموش نکنید و سعی کنید برای سلامت دهان و دندان کودکان بسیار دقت داشته باشید.

برای مطالعه بیشتر و پبدا کردن بهترین دندانپزشک اطفال می توانید به سیمادنت کلینیک مراجعه کنید.

 





:: برچسب‌ها: بهترین دندانپزشک اطفال ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: